• Acessibilidade
      Fonte
    • A+
    • Aa


  • Agenda
  • Busca
  • pt
    • en
  • Bienal
  • fundação
  • bienal a bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • biblioteca
  • Arquivo Histórico
  • 70 anos
  • Pavilhão
  • apoie
  • café bienal
  • transparência
  • relatório de gestão 2019-2021
  • Imprensa
  • contato
  • identidade visual
Home Notícias Open Phone Booth

14 set 2014

Open Phone Booth

2011

Nilbar Güreş


The city of Bingöl, in Turkish Kurdistan, where some of Güreş’s extended family live, is inhabited mainly by the Kurdish and Alevi minority – brutally discriminated against by the policies of the central state. One of the forms of discrimination is to deny people access to the most basic infrastructure.



 


After attempts to provide practical solutions to the city’s isolation were systemically turned down by the government, Güreş decided to record, via video and photographs, the inventive solutions that the inhabitants came up with. The resulting images, under the title Open Phone Booth, of which a three-channel video is included in the 31st Bienal, constitute a kind of social fresco. They give, for example, an account of the simple practice of going to the highest part of the village in order to get a better mobile phone signal, turning a contemporary technology into an instrument for a quasi-mystical exercise.



Güreş also registered situations that, at first sight, might seem ordinary and indeed marginal to the project’s central concerns. Yet these images add extra information and open up the work to other meanings. Through subtly ironic titles, Güreş manages for a simple lamppost to be viewed as a sculpture, a number of metal buckets to be seen as a still life, and a woman on a rocky outcrop as a performer. Similarly to what happens with other works by her, here the images straddle the line between comic and tragic, between realism and the absurd, between the ‘testimony’ of the document and the ‘semblance’ of the mise en scène. – SGN

Leia também


Acessar +bienal
Foto: Izabelle Lisboa
Artigos25 maio 2023

A catarse de Monstro

Peça de Karen Sacconi coloca o teatro grego antigo em diálogo com o contemporâneo e as artes

Saber mais
Gabriela de Matos e Paulo Tavares, curadores do Pavilhão do Brasil na Biennale Architettura 2023Foto: Jacopo Salvi, Cortesia de La Biennale di Venezia
Notícias20 maio 2023

Pavilhão do Brasil recebe Leão de Ouro de melhor participação nacional na Biennale Architettura 2023

Pela primeira vez na história, Brasil leva o Leão de Ouro de melhor participação nacional na Mostra Internacional de Arquitetura da Bienal de Veneza.

Saber mais
Registro da obra Arroz e feijão, de Anna Maria Maiolino, na 29ª Bienal de São Paulo, 2010© Duas Aguas / Fundação Bienal de São Paulo
Artigos10 maio 2023

Cardápio do dia: arroz com feijão e arte contemporânea

O coletivo Comer História fala sobre a história do prato mais brasileiro que existe – arroz e feijão – e sua relação com a arte contemporânea. Saiba mais!

Saber mais

Newsletter

Receba a Newsletter da Bienal

Bienal

  • Fundação
  • Bienal a Bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • Biblioteca
  • 70 anos
  • Arquivo Histórico
  • Pavilhão
  • Apoie
  • Café Bienal
  • Transparência
  • Relatório de Gestão 2019-2021

  • Contato
  • Identidade Visual

Fundação Bienal de São Paulo

Av. Pedro Álvares Cabral, s/n - Moema CEP 04094-050 / São Paulo - SP

Contato

+55 11 5576.7600 contato@bienal.org.br

Privacidade
•
Termos de uso
Copyright © 2023 Bienal de São Paulo
Ao clicar em "Concordar", você concorda com uso de cookies para melhorar e personalizar sua experiência, bem como nossa Política de Privacidade. Ver a Política de Privacidade*.
Concordar