• Acessibilidade
      Fonte
    • A+
    • Aa


  • Agenda
  • Busca
  • pt
    • en
  • Bienal
  • fundação
  • bienal a bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • biblioteca
  • Arquivo Histórico
  • 70 anos
  • Pavilhão
  • apoie
  • café bienal
  • transparência
  • relatório de gestão 2019-2021
  • Imprensa
  • contato
  • identidade visual
Home Notícias Small World

11 set 2014

Small World

2014

Yochai Avrahami


What do a ghost train, a crime museum and a parading samba school have in common? For Yochai Avrahami, these elements present three ways of telling stories. What is of interest here aren’t the actual stories, but rather the devices developed to tell them, with a particular focus on atrocities – large-scale massacres, displacements of populations or natural disasters.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


Avrahami studied memorials, museums and monuments that were created by public authorities or ordinary citizens in Israel and other parts of the world. These tell their versions of historical facts as if there were no other sides to the story. Using the most varied artifices, transforming narratives into spectacles and stories according to strict plot-lines, these devices are devices of power: those who know how to recount history take power and exert it. In Brazil, Yochai came across the reverse situation: those in power aren’t so interested in recounting history as they are in making sure that others do not know how to – perhaps because those who are capable to do so are involved with atrocities that they silence.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


Avrahami’s studies led him to Rio de Janeiro, Minas Gerais and São Paulo. Of the many possible places of memory, he visited the Slave Museum in the outskirts of Belo Horizonte, the excavations of the Valongo Docks in Rio, and the project for the São Paulo Penitentiary Museum on the site of the old Carandiru prison. From these encounters, Small World, Avrahami’s contribution to the 31st Bienal, aims to reflect on the absence or fragility of the devices that sustain narratives – national or local, official or unofficial – leaving room to perhaps invent different ways of telling stories. Through a monumental, funfair-like installation, the artist proposes a situation where there is no history: a museum for something that does not exist, a scam in which memory turns flexible in order to once again become emancipatory. – BS

Leia também


Acessar +bienal
Foto: Izabelle Lisboa
Artigos25 maio 2023

A catarse de Monstro

Peça de Karen Sacconi coloca o teatro grego antigo em diálogo com o contemporâneo e as artes

Saber mais
Gabriela de Matos e Paulo Tavares, curadores do Pavilhão do Brasil na Biennale Architettura 2023Foto: Jacopo Salvi, Cortesia de La Biennale di Venezia
Notícias20 maio 2023

Pavilhão do Brasil recebe Leão de Ouro de melhor participação nacional na Biennale Architettura 2023

Pela primeira vez na história, Brasil leva o Leão de Ouro de melhor participação nacional na Mostra Internacional de Arquitetura da Bienal de Veneza.

Saber mais
Registro da obra Arroz e feijão, de Anna Maria Maiolino, na 29ª Bienal de São Paulo, 2010© Duas Aguas / Fundação Bienal de São Paulo
Artigos10 maio 2023

Cardápio do dia: arroz com feijão e arte contemporânea

O coletivo Comer História fala sobre a história do prato mais brasileiro que existe – arroz e feijão – e sua relação com a arte contemporânea. Saiba mais!

Saber mais

Newsletter

Receba a Newsletter da Bienal

Bienal

  • Fundação
  • Bienal a Bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • Biblioteca
  • 70 anos
  • Arquivo Histórico
  • Pavilhão
  • Apoie
  • Café Bienal
  • Transparência
  • Relatório de Gestão 2019-2021

  • Contato
  • Identidade Visual

Fundação Bienal de São Paulo

Av. Pedro Álvares Cabral, s/n - Moema CEP 04094-050 / São Paulo - SP

Contato

+55 11 5576.7600 contato@bienal.org.br

Privacidade
•
Termos de uso
Copyright © 2023 Bienal de São Paulo
Ao clicar em "Concordar", você concorda com uso de cookies para melhorar e personalizar sua experiência, bem como nossa Política de Privacidade. Ver a Política de Privacidade*.
Concordar