• Acessibilidade
      Fonte
    • A+
    • Aa


  • Agenda
  • Busca
  • pt
    • en
  • Bienal
  • fundação
  • bienal a bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • biblioteca
  • Arquivo Histórico
  • 70 anos
  • Pavilhão
  • apoie
  • café bienal
  • transparência
  • relatório de gestão 2019-2021
  • Imprensa
  • contato
  • identidade visual
Home Notícias The Name Giver

14 set 2014

The Name Giver

2013

Michael Kessus Gedalyovich

As an artist and writer, Michael Kessus Gedalyovich’s work is always in dialogue with Jewish mysticism. The Name Giver takes the biblical story of the creation as its starting point. In the first book of Genesis, God’s creation is completed when he populates it with mankind. The story of this part of creation is unclear. At first, God is said to create both male and female in parallel, or as female and male in one body. Later it is said that God creates Adam first, who is then given the power to name all the other animals as he wishes. Only afterwards is the female Eve created from Adam’s own rib, as a means of overcoming man’s loneliness.

In the following chapters of the biblical narrative, it is Eve who takes the dominant role, negotiating with the snake and feeding Adam from the Tree of Knowledge. After their expulsion from Eden, Eve takes upon herself the right to give names without consulting God, and names her child Cain (in Hebrew the word קיניין , Cainan, comes from the root word for ‘possession’). Cain then continues the lineage of defiance that results from Eve’s activism.

The Name Giver relates to the confusion, indecisiveness, changing and turning in the Genesis story. It reminds us of how there is a need to order the world. Here, just as in the Bible, it is the woman who sees the big picture and takes responsibility, even though traditionally patriarchal societies would always see men in this role. – GE

Leia também


Acessar +bienal
Foto: Izabelle Lisboa
Artigos25 maio 2023

A catarse de Monstro

Peça de Karen Sacconi coloca o teatro grego antigo em diálogo com o contemporâneo e as artes

Saber mais
Gabriela de Matos e Paulo Tavares, curadores do Pavilhão do Brasil na Biennale Architettura 2023Foto: Jacopo Salvi, Cortesia de La Biennale di Venezia
Notícias20 maio 2023

Pavilhão do Brasil recebe Leão de Ouro de melhor participação nacional na Biennale Architettura 2023

Pela primeira vez na história, Brasil leva o Leão de Ouro de melhor participação nacional na Mostra Internacional de Arquitetura da Bienal de Veneza.

Saber mais
Registro da obra Arroz e feijão, de Anna Maria Maiolino, na 29ª Bienal de São Paulo, 2010© Duas Aguas / Fundação Bienal de São Paulo
Artigos10 maio 2023

Cardápio do dia: arroz com feijão e arte contemporânea

O coletivo Comer História fala sobre a história do prato mais brasileiro que existe – arroz e feijão – e sua relação com a arte contemporânea. Saiba mais!

Saber mais

Newsletter

Receba a Newsletter da Bienal

Bienal

  • Fundação
  • Bienal a Bienal
  • Agenda
  • +bienal
  • Biblioteca
  • 70 anos
  • Arquivo Histórico
  • Pavilhão
  • Apoie
  • Café Bienal
  • Transparência
  • Relatório de Gestão 2019-2021

  • Contato
  • Identidade Visual

Fundação Bienal de São Paulo

Av. Pedro Álvares Cabral, s/n - Moema CEP 04094-050 / São Paulo - SP

Contato

+55 11 5576.7600 contato@bienal.org.br

Privacidade
•
Termos de uso
Copyright © 2023 Bienal de São Paulo
Ao clicar em "Concordar", você concorda com uso de cookies para melhorar e personalizar sua experiência, bem como nossa Política de Privacidade. Ver a Política de Privacidade*.
Concordar